Klachtenregeling
Bij OsteoPlaza streven we naar de best mogelijke zorg, maar het kan voorkomen dat je een klacht heeft over jouw behandeling. In dat geval verzoeken wij jou om de klacht eerst met jouw osteopaat te bespreken, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken en ons in de toekomst kunnen verbeteren.
Klachtenregeling volgens de WKKGZ
Klachtenregeling volgens de WKKGZ
De Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ) bepaalt wat goede zorg inhoudt en hoe klachten daarover moeten worden behandeld. Bespreek eventuele klachten zo open mogelijk met jouw osteopaat. In de meeste gevallen leidt een goed gesprek tot een bevredigende oplossing.
Als je er samen niet uitkomt, kun je terecht bij de klachtenfunctionaris van de Nederlandse Osteopathie Federatie (NOF). Deze zal je verder begeleiden bij het indienen van jouw klacht. Mocht je nog steeds geen bevredigende oplossing vinden, dan kun je gebruikmaken van de geschillenregeling. Jouw probleem wordt dan voorgelegd aan de Geschillencommissie Osteopathie.
Meer informatie over de klachten- en geschillenregeling is te vinden in de Brochure Klachtenregeling Osteopathie en op de website van de NOF.